- Se også Norske resultater fra ICILS 2013
Prorektor Berit Kjeldstad avsluttet konferansens første dag med en kort oppsummering av årets Digital tilstand. Hun ga uttrykk for et ønske om å heve ambisjonsnivået i høyere utdanning.
Mange forhold som ble tatt opp i løpet av to dager. Først ble den Digitale tilstanden oppsummert av Norgesuniversitetet, der det særlig be trukket fram at mange prosjekter ikke rapporterer noe særlig om de pedagogiske sidene ved teknologibruken. Samtidig fortelelr representanten fra NOKUT at nettopp de pedagogiske diskusjonene omkring hvordan en best benytter digital teknologi, er noe de ansatte etterspør.
Class Hack - CC-BY-SA |
I den forbindelse får jeg benytte sjansen og linke til artikkelen MOOCs i Norge, og i norske bibliotek, som tar for seg noen sider ved dette fenomenet.
Uansett er amerikanerne ofte litt tidligere ute på trendkurven, og det kan derfor være nyttog å kikke litt til et annet utdanningsmarked.
Et av forholdene er knyttet til BOYD (Bring Your Own Device)
Bruk av bærbar PC vurderes som det digitale verktøyet som er mest nyttig:
Sterkt ønske om at deler av studiene er tilgjengelig online:
Prorektor Berit Kjelstad (NTNU) var opptatt av de tiltakene som blir "liggende", og som det har blitt mindre fokus på:
NHO er opptatt av læring i prakisnære situasjoner:
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar